Povinnosti pôvodného majiteľa po predaji  nehnuteľnosti

Po predaji nehnuteľnosti máte určité povinnosti.
Viete ktoré sú to?

1. Preberací protokol – odovzdanie bytu – uvedú sa presné stavy merateľných energií a evidenčné čísla
meračov, odovzdajú sa všetky kľúče od dverí, prípadne karty od bezpečnostných dverí/parkovania –
vybaví maklér Broker Consulting.

2. Zmena u správcu bytového domu - odhlásenie je najlepšie absolvovať spoločne s novým majiteľom,
prípadne sa najskôr od platieb odhlási predávajúci a následne sa nahlási nový majiteľ.

3. Prehlásenie energií – elektrárne a plynárne – po odovzdaní nehnuteľnosti je predávajúci povinný
odhlásiť sa z odberu energií. Po odhlásení sa môže nový majiteľ nahlásiť. Táto zmena sa dá vykonať aj
elektronicky.

4. Vklad kúpnej zmluvy katastrálnym úradom - po povolení vkladu kúpnej zmluvy katastrálnym
úradom Vám poštou na adresu uvedenú v kúpnej zmluve príde do 15 dní od povolenia vkladu tzv.:
Rozhodnutie o povolení vkladu KZ.

5. Povinnosť platenia dane z nehnuteľnosti - ODHLÁSENIE sa z povinnosti platenia dane z
nehnuteľnosti na príslušnom miestnom úrade. Nespravia to automaticky. Pre odhlásenie budete
potrebovať: spomenuté rozhodnutie o povolení vkladu do katastra nehnuteľnosti a občiansky
preukaz.

6. Komunálny odpad - odhlásenie sa z povinnosti platby za komunálny odpad - toto tiež vybavíte na
príslušnom miestnom úrade. Pre odhlásenie budete potrebovať: spomenuté rozhodnutie o povolení
vkladu do katastra nehnuteľnosti a občiansky preukaz.

7. Odhlásenie sa z trvalého pobytu - ak máte trvalý pobyt na adrese predávaného bytu je potrebné
Odhlásenie sa z trvalého pobytu. Po prihlásení sa k trvalému pobytu na inej adrese Vás automaticky
odhlásia z trvalého pobytu na pôvodnej adrese.

8. Koncesionársky poplatok RTVS - odhlásenie sa z poplatku RTVS zrušíte online. Potrebné dokumenty:
Doklad o ukončení odberu na danom odbernom mieste alebo doklad o zmene odberateľa na danom
odbernom mieste. Oba dokumenty vám na žiadosť vydajú elektrárne.

9. Ďalšie ohlasovacie povinnosti – zmenu trvalého pobytu nahláste viacerým inštitúciám, ktoré
využívate – banka, zamestnávateľ, sociálna poisťovňa, operátor atď...

10. SZČO alebo právnická osoba má povinnosť nahlásiť zmenu trvalého pobytu aj v Živnostenskom
registri a v Obchodnom registri.